کنسرت ز بعد ما _ گروه سنتور نوازان به سرپرستی سیامک آقایی _ فایل های تصویری
موج سپید
وبلاگ سنتوری های ایران

کنسرت گروه موسیقی چکاوک ( Chakavak ) _ تصویری _ قسمت دوم کنسرت گروه موسیقی چکاوک ( Chakavak ) _ تصویری _ قسمت اول شب وصل _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ ماهور رسوای دل _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ سه‌گاه پیوند مهر _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ فرهنگ شریف عشق داند _ آلبوم موسیقی _ محمدرضا شجریان _ محمد رضا لطفی تمنا و اله ی ناز کنسرت گروه عارف _ پاریس _ محمد رضا شجریان _ پرویز مشکاتیان رنگ شهر آشوب _ آلبوم موسیقی _ فرامرز پایور پنجاه سال سنتور _ سی دی دو _ فرامرز پایور پنجاه سال سنتور _ سی دی یک _ فرامرز پایور بر تارک سپیده _ اردوان، اردشیر، هوشنگ و ارسلان کامکار صد سال سنتور _ آلبوم موسیقی سنتی بیست سال با آثار پرویز مشکاتیان _ آلبوم موسیقی سنتی دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت دوازدهم _ شور : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت یازدهم _ سه گاه : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت دهم _ راست پنج گاه : دوره های سنتور ردیف استاد ابوالحسن صبا _ قسمت نهم _ نوا :


کنسرت ز بعد ما _ گروه سنتور نوازان به سرپرستی سیامک آقایی _ فایل های تصویری

 

 

برای دانلود لینک های زیر را در برنامه ی 4shared desktop که قبلا توضیح داده شد، بچسبانید، در غیر این صورت یو آر ال مورد نظر را در آدرس بار کپی کنید و تراک ها را به صورت تکی دانلود کنید.

ZE_BADE_MA_SANTUR NAVAZAN GROUP

http://www.4shared.com/video/zQygpm83/ze_bade_ma_01_santuriloxblog_s.html
http://www.4shared.com/video/SGyInmt3/ze_bade_ma_02_santuriloxblog_s.html
http://www.4shared.com/video/VE0Sl31M/ze_bade_ma_03_santuriloxblog_s.html
http://www.4shared.com/video/HbxiK8i9/ze_bade_ma_04_santuriloxblog_s.html
http://www.4shared.com/video/mbD-f-ov/ze_bade_ma_07_santuriloxblog_s.html

 

همچنین برای دانلود می توانید رو لینک های زیر کلیک نماییید :

برفراز باد اردوان کامکار :

ترک 1 : دانلود

ترک 2 : دانلود

ترک 3 : دانلود

ترک 4 : دانلود

ترک 5 : 

ترک 6 : 

ترک 7 : دانلود

 

این اثر که حاصل 18 ماه كار فشرده بر اجزاء مؤثر و كلیدی صوت و تصویرست ، ترکیب صدایی خاص خود را دارد . و شامل پنج سنتور در ابعاد گوناگون است . یک سنتور دوكوك یازده خرك ، یک سنتور لاكوك یازده خرك ، دو سنتور می كوك یازده خرك و یک سنتور سل كوك بم نه خرك . آهنگساز ، به دنبال ارائه سونوریته ای نو در عرصه "گروه نوازی" است. آهنگسازی، صدادهی گروهی، نحوه استفاده از امكانات و صداكشی از ساز سنتور و ... در این اثر ، كاملا متفاوت از آن چیزی است كه تاكنون در زمینه موسیقی سنتی ایرانی منتشر شده است.

 

 

قطعات این آلبوم را می توان به دو بخش تقسیم کرد . مجموعه اول : پایباز، چشم انداز، گریز و صبح که بیانگر بخشی از فعالیت گروه تا مقطع زلزله هستند . و مجموعه دوم، شامل 1/6 (مقدمه)، شالی زار، شب زرند، واقعه و 1/6 که متاثر از زلزله بم، زرند و شهرستانهای اطراف، به بیان بخشی از حال و هوای آن روزها پرداخته است.

 ۶/۱(مقدمه) با مقابله و تضاد دو صدا شكل گرفته: یكی فالش ترین ترکیب صوتی گروه! كه شامل نواختن همزمان هر نت میِ موجود (بمل، کرن، بکار) در شش منطقه دارای آن نت در هریك از سازها است كه در نتیجه صدای مرگ می دهد- به هر دو مفهوم-. صدای دوم، نت شاهد گام (ر بكار) است كه در نقطه مقابل صدای اول بر سكون و بمی دلالت می كند و تلاش شده كه به نحوی زهی - کششی صدا  دهد. این دو صدای قوی و ضعیف با زمانبندی های متفاوت چهار بار تكرار شده اند كه به نوعی چهار لرزه آغازگر و ویرانگر در منطقه را یادآوری می كنند.

"پایباز ، چشم انداز ، گریز و صبح" ، قطعاتی هستند با رنگ آمیزی, تحرک درونی و شیوه های تنظیم خاص خود.

شب زرند ادامه مجموعه دوم قطعات است. مقدمه اش همان قسمت آغازین شالی زار است و در ادامه با تكنوازی به شعر بیدل وصل می شود. در میان نفس های آخر شب زرند، قطعه واقعه با تأكید بر درجه هفتم گام آغاز شده است.

 ۶/۱ (كامل) نیز صرفا حركت چند فاصله پنجم است بر یك ریتم ساده . و جای گیری آن در پایان كنسرت تلاشی است برای زدودن بخشی از تیرگی ها و سیاهی فضای پیشین... . که در آن اشتیاق به بیان زندگی و بیان این احساس که ،" زندگی ادامه دارد "، موج میزند .

یكی از وجوه تمایز این اثر، نگاه به مفهوم "غم" در برابر رخدادی همچون فاجعه زلزله بم و زرند است. نگاهی كه در نقطه مقابل نگاه رایج، "غم" را به عریانی هرچه تمام تر به تصویر كشیده است.

نمونه بارز این نگاه، قطعه "واقعه"، بازتاب و واكنشی است بسیار تلخ، متأثر از ده ها صحنه ای كه به واقع در زمان و مكان زلزله مشاهده شده است . تصاویری که واژه تلخ در برابرشان مسخره و حقیر به نظر میرسد .

مردی یا دقیقتر "دستی" است که پس از ساعتها پس و پیش کردن لایه های آوار، خودی نشان داده بود. دستی قوی از کتف، که آخرین توان خود را به انصراف و پراکندن امدادگران می گذراند. در میـان بهت و تشنج آن لحظات، صدایش را از پس لایه های آوار به سختی شنیده اند که گفته بود نه خرج چسب و وصل پاهایم را دارم و نه حال ندیدن دخترانم را، رهایم كنید... کسی را یارای منصرف کردن او نبود، چه دیگرانی نیز در لایه های دیگر منتظر دستی بوده اند. امدادگران معطل نکرده، تنهایش گذاشتند.

 

          

"ز بعد ما"روایتی ست از یک فاجعه ، که سازنده اش ، آنچه را که دیده و شنیده ، از صافی حساسیت هنرمندانه اش گذرانده . اینجاست که هنرها ، به حریم هم وارد میشوند . خالق این اثر هنری ، نخست یک نقاش میشود و سپس آهنگساز .

او تصویری را که در ذهن خلق کرده ، به دست قیچی سانسور احساسش نمیسپارد ، تا پیامش صادقانه و بی ریا و بی دروغ ، به بیننده و شنونده ، منتقل گردد . "ز بعد ما" طنین چندصد سیم است و این سیمها ، در بند یک کوک و یک دستگاه نیستند . با آنکه شور و دشتی ، سهم بیشتری در رنگ آمیزی اثر دارند ، اما نوا و همایون و اصفهان را هم میشود از آن شنید .

اشعار این مجموعه نیز از میان آثار بیدل دهلوی و امیر احمدی آریان، انتخاب شده اند. نحوه بیان نیز بیشتر به قصد تاكید و تغلیظ طعم و مزه نهفته در کلمات و عبارات، در جهت ارائه تصور واضح تری از تصاویر انتزاعی درونی آنها شکل گرفته است.

در مجموع گروه سنتورنوازان در فعالیت های خود اهدافی از این دست را مد نظر داشته است: شناخت، برداشت و ارائه منتخبی ازقابلیت های گوناگون ساز سنتور و تلاش برای تركیب و امتزاج مناسب الگوها، فرم ها و سبك های منطبق با ماهیت اجرایی و تكنیكی امروزین این ساز؛ تلاش برای دستیابی به نوعی سونوریته گروهی و گسترش رنگ آمیزی صوتی در عرصه گــروه نوازی؛ گسترش قابلیت های سازی- صـــــوتی و ظرائف اجـــرایی از قبیل تنوع در نوانس ها و دینــــــامیك، تدقیق در كــوك و فواصـــــــل و بدست آوردن تجریبات تازه ای در کوک سنتور ، استفــاده از گستره صدایی بیش از 6 اكتاو، شناخت موانع اجرایی- فیزیكیِ ساز سنتور و تلاش در جهت بهبود آن ها و... .

نکته جالب آنکه ، برآیند صدایی گروه ، مضرابی یا سنتوری نیست، بلكه فضای صوتی در نقاط مشخصی از قطعات، ممکن است "زهی- آرشه ای" و بعضا "كوبه ای" به نظر برسد.

همدلی بسیاری از اساتید چون حسین دهلوی، محمدرضا درویشی، پرویز مشكاتیان، كیهان كلهر، اردوان و اردشیر كامكار و ... با حضورشان در سالن كنسرت قابل توجه می باشد

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: سیامک آقایی, ز بعد ما, دانلود آهنگ سنتور, کنسرت, فروشگاه اینترنتی, خرید پستی, انواع محصولات, نرم افزار های اموزشی, کتاب, بازی, مذهبی, سرگرمی, لذت خرید مجازی, فروش اینترنتی فیلم, سریال, کارتون, بازی های کامپیوتری, زیور آلات, لوازم آرایشی, خرید اینترنتی هزاران كالا و ارسال به سراسر ایران, خرید فیلم و سریال جدید‎, مجموعه ای متنوع از اجناس خارجی‎ خرید اینترنتی و تحویل سریع و آسان, فروشگاه اینترنتی,

نویسنده : یاسر چهری تاریخ : جمعه 7 بهمن 1390



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به موج سپید مي باشد.